Usually November is not an holidays month but we can travel anyway through books. Order to that we propose a few on theme of travel and adventure:
Jack Keruac – “On the road”
The best book to open this list as it is an essential in theme of travel “on the road”.
Alfred Lansing – “Endurance”
Perhaps the most exciting story of real events ever written. Follows the misadventures of a ship and its crew with the mission irrealizabile to cross the South Pole and the ability to “leadership” of their commander.
Ed Viesturs – “No shurtcuts to the top”
Best sellers in theme of winter too. Autobiography of the first American who has managed to have climbed the 14 highest peaks of the Earth (eight-thousanders).
Henry David Thoreau – “Walden or, Life in the Woods”
Change genre and period, a book that deals with the side “philosophical” of adventure and life in contact with nature.
Tiziano Terzani – “A Fortune-Teller Told Me”
It was mandatory to enter an author of our country, more properly Florentine. The autobiographical diary of a year traveling in the heart of Asia. We will rediscover the enjoy of travel and discovery.
— — —
Solitamente Novembre non è un mese di vacanze ma abbiamo ugualmente la possibilità di viaggiare, viaggiare attraverso i libri. Per questo ve ne proponiamo alcuni sul tema del viaggio e dell’avventura:
Jack Keruac – “Sulla strada”
Il miglior libro per aprire questa lista in quanto è un irrinunciabile in tema di viaggio “on the road”.
Alfred Lansing – “Endurance”
Forse il racconto più entusiasmante di fatti reali mai scritto. Narra le disavventure di una nave e del suo equipaggio con la missione irrealizabile di attraversare il Polo Sud e della capacità di “leadership” del loro comandante.
Ed Viesturs – “In vetta senza scorciatoie”
Best sellers sempre in tema “invernale”. Autobiografia del primo Americano che è riuscito nell’impresa di aver scalato le 14 vette più alte della Terra (gli ottomila).
Henry David Thoreau – “Walden ovvero Vita nei Boschi”
Cambiamo genere ed epoca, un libro che affronta il lato “filosofico” dell’avventura e della vita a contatto con la natura.
Tiziano Terzani – “Un indovino mi disse”
Era obbligatorio inserire un autore del nostro paese, più propriamente Fiorentino. Il diario autobiografico di un anno di spostamenti nel cuore dell’Asia. Ci farà riscoprire il sapore del viaggio e della scoperta.